Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti spolurozhodování rodičů v programu Začít spolu
Výborná, Monika ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spolurozhodování rodičů dítěte na průběhu vzdělávání jejich dětí v programu Začít spolu na prvním stupni základní školy. V teoretické části je představen fenomén rodičovského spolurozhodování jako jedné z forem spolupráce s rodinou a jako důležitý faktor, posilující efektivitu žákovského vzdělávání. Teoretická část této práce čerpá poznatky z české i zahraniční literatury. Na teoretickou část navazuje část výzkumná, která je koncipovaná jako kvalitativní výzkum. Představuje rozhovory s vybranými rodiči a učiteli z několika tříd základní školy. Cílem výzkumu je zjistit, jak rodiče a učitelé rozumí jevu spolurozhodování a zaměřuje se na jejich zpětnou vazbu, opírající se o jejich dosavadní zkušenosti. Kromě výhod a přínosů diplomová práce rovněž poukazuje na slabá místa a kritické body spolurozhodování. Součástí praktické části je také rozhovor s učitelkou prvního stupně základní školy, zabývající se programem Začít spolu a spoluprací mezi rodiči a školou prostřednictvím Metodického centra Začít spolu. Rozhovor se opírá o vlastní praxi učitelky a její zkušenosti. Výsledky výzkumu a rozhovorů s rodiči a učiteli poskytují komplexní pohled na problematiku rodičovského spolurozhodování v kontextu programu Začít spolu na prvním stupni základní školy. Tyto...
Pověsti Podblanicka v předškolním vzdělávání
BURDOVÁ, Jana
Obsahem mé bakalářské práce je teoretické a následně praktické zpracování pověstí Podblanicka v předškolním vzdělávání. V úvodu mé práce Vás stručně seznámím se zásadními momenty historie blanické krajiny, ale především tradovanými událostmi a charakteristikou městyse Louňovice pod Blaníkem, které se bezprostředně týkají zvoleného tématu. Pro efektivní a kvalitní práci s dětmi je nezbytné pochopení všech širších souvislostí tohoto regionu. Environmentální výchova v mateřské škole je v krajině chráněné krajinné oblasti Blaník zásadní a výchozí. Je to každodenní součást života všech zdejších občanů a dětí. Proto, aby byl zdejší život plnohodnotný, smysluplný a kulturně vyspělý je třeba už v dětech od útlého věku vzbuzovat zájem a budovat zdravý vztah k tomuto místu. Poznatky a hodnoty, které si děti osvojují, jsou stavěné na vlastních prožitcích a zkušenostech se zdejší kulturou i biotopy. Při práci s dětmi stavím na tom, co již děti znají, co je jim přirozené a teprve pak se prožitkovým učením a zážitkovou pedagogikou snažím o oslovení všech i jednotlivců této skupiny. Motivace dětí k různým činnostem vždy koresponduje s tradicemi zdejší kulturní společnosti i pověstmi jako takovými. Cílem vzdělávání předškolních dětí je osvojení si hodnot důležitých pro tento kraj. Děti vedu k vlastní odpovědnosti za své činy vzhledem ke krajině či jednotlivým biotopům, ale také k sounáležitosti s okolím. Při některých výukových aktivitách je nezbytná spolupráce s místními spolky, sdruženími i organizacemi. Tím dochází k nenásilnému a přirozenému propojování zmíněných organizací a životem ve škole. Vytváří se tak zdravá komunita lidí různých věkových skupin i různých zájmů. Všichni by však měli mít jeden společný cíl a to udržet a uchovat zdejší krásnou přírodu i kulturní bohatství pro další generace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.